Играчите могат да увеличат шансовете си за печалба в Caribbean Stud Poker чрез прилагане на концепции от теорията на вероятностите. Способността на играча да увеличи или да се откаже в отговор на залог зависи от неговото или нейното познаване на коефициентите на различни карти.
Вероятността за всяка ръка
Човек първо трябва да разбере какви са шансовете да му бъде дадена конкретна ръка. Коефициентите на Caribbean Stud Poker за всяка ръка са изброени в таблицата по-долу:
- Роял флъш | 0,00001539
- Стрейт флъш | 0,00027851
- Четири от един вид | 0,00168067
- Пълна къща | 0,02648571
- Промиване | 0,03025492
- Направо | 0,00392563
- Три от един вид | 0,02112845
- Два чифта | 0,04753902
- Чифт | 0,42256903
- Асо-поп или по-малко | 0,50117128
Шансовете да получите добра ръка, като роял флъш или стрейт флъш, са изключително ниски, както е показано на графиката. Въпреки това, вероятността да получите лоша начална ръка, като Асо-Поп или по-ниска, е значителна.
Втората информация, от която играчите се нуждаят, са шансовете за успешно подобряване на ръката им. След като антето бъде платено или фолднато, играчите могат да увеличат залога или да отпаднат от ръката. За да "повдигнат", играчите трябва да направят нов залог, който удвоява своя залог.
Вероятността за подобряване на ръка
Ето таблица по-долу за оценка на шансовете за успех, ако играч реши да рейзне:
- Роял флъш | 0,00007708
- Стрейт флъш | 0,00138504
- Четири от един вид | 0,02405110
- Пълна къща | 0,14330682
- Промиване | 0,10941454
- Направо | 0,09000740
- Три от един вид | 0,22183547
- Два чифта | 0,47160319
- Чифт или по-малко | 0,54296723
Ако играчите имат сет или по-малко, шансовете за победа са доста добри. Играчите могат да спечелят ръка, дори ако започнат със слаба ръка, като направят по-добра.
Третото съображение е вероятността търговецът да отговаря на стандартите за квалификация. За да се класира, дилърът трябва да има поне Асо-Поп, както обсъдихме по-рано.
Вероятност за класиране за Upcard
По-долу е дадена диаграма, описваща подробно коефициентите на дилъра за отбелязване на точки, като се има предвид тяхната открита карта:
- Асо | 0,44444444
- крал | 0,44285714
- Кралица | 0,44117647
- Джак | 0,43846154
- Десет | 0,43636364
- Девет | 0,43333333
- Осем | 0,43023256
- Седем | 0,42696629
- Шест | 0,42352941
- Пет | 0,41991342
- Четири или по-ниска | 0,41758242
Шансовете на дилъра за победа са силни, главно ако неговата горна карта е асо или поп. Тъй като има вероятност дилърът да има силна ръка, може би е по-добре да се предадете, вместо да рейзнете, ако играчът има слаба ръка.